9 Mayıs 2016 Pazartesi

Karma Ciltler Nasıl Makyaj Yapmalı?

Herkese merhaba!

Bugün sizlere karma ciltlerin nasıl makyaj yapabileceği hakkında önerilerde bulunacağım.Ben karma ciltliyim, kendi yüzümde kullandığım yöntemlerden yola çıkarak küçük önerilerde bulunacağım, öneri diyorum çünkü belki de sizde aynı etkiyi yaratmayabilir. :)
-

En başta, makyaja başlamadan önce yapmamız gereken bir kaç adım var. Ben bu adımları uygulayınca gün içinde 8-9 saate kadar makyajım ilk yaptığım gibi kalıyor.
1) Peeling: Her gün uygulamasamda en az 2-3 günde bir her duş aldığımda uyguluyorum. Eğer duşu akşam alıyorsam peeling işlemini sabaha bırakıyorum. Ben bu işlem için Yves Rocher'nin Kayısılı Peelingini kullanıyorum. Günlük kullanım için çok çok çok iyi. Yüzümü kurutmuyor, çok ferah bir his bırakıyor. Yüzünüzün gerçekten arındığını hissediyorsunuz. En sevdiğim peeling diyebilirim, hemde uygun fiyatlı, e daha ne olsun? :)Eğer sizde bakmak isterseniz görseli bu şekilde;




2) Nemlendirici: Her gün sabah ve akşam nemlendirici uygulamak cildin en ihtiyaç duyduğu işlemdir. Cildimiz gün içinde havadan, makyaj vb. durumlardan kuruyabilirken vücudun bazı dönemsel zamanlarında (regl dönemi, herhangi bir hastalık nedeniyle ilaç almak vb.), sinir, stres gibi psikolojik olaylar bile yüzümüzde gerginlik ve kurumaya neden olmaktadır. ( Bu yazdıklarım karma ciltler için geçerli.) Bu yüzden günlük olarak sabah akşam cildimizi nemlendirmemiz gerekir. Ben bu işlemi her sabah makyajdan 15-20 dk önce uyguluyorum. Akşam ise makyajı temizledikten sonra yatmadan önce uyguluyorum. Bazı insanlar sabah ve akşam kremlerini ayrı tutuyorlar ama ben ne o kadar ürüne ne de pahalı ürünlerin gerektiğine inanıyorum. Uzmanlar 28-30 yaşına kadar Anti-aging kremlerin kullanılmaması gerektiğini söylüyorlar ki bende bunu destekliyorum. Zaten 20-25 yaş aralığında cildiniz sağlıklı ve ışıl ışıldır. Bu işlem için kullandığım ürün Nivea'nın Canlandırıcı Günlük Bakım Kremi. Üründe negatif bir problemle karşılaşmadım. Memnunum günlük nem ihtiyacımı karşılıyor. Ama ufak bir tüyo vereyim. Kremi yüzünüze uygularken, kuru bölgelere yoğun burun ve çenenize hafif uygulayın böylece yağ durumunu dengeleyeceksiniz.




3)Makyaj Bazı: Makyaja başladığınız zaman, fondötenin yüzünüzde daha kalıcı olmasını istiyorsanız bir baz kullanmanızı öneririm. Bu şekilde fondöten yüzünüze daha iyi tutunacak daha kalıcı olacaktır. Bu sayede, gün içinde yüzün bazı bölgelerinde silinmelerin oluşmasını en aza indirirsiniz. Ben karma ciltli olarak, 2 baz uyguluyorum. Genellikle birisi nemlendirici özellikli oluyor biriside matlaştırıcı özellikli. Maalesef burun çevremde gözeneklerim çok. Bende burnum çenem ve gözeneklerimin olduğu bölgelere Benefit Porefessional uyguluyorum, geride kalan yanaklarım ve alnıma ise Nivea'nın After Shave Balsam'ını uyguluyorum. Benim için ikisi de gerçekten vazgeçilmezlerden. İkisinden de çok memnunum. Fondötene geçmeden önce 5-10 dk cildiniz tarafından emilmesini bekleyin.  (Zaten ikisini barındıran bir yazı yazacağım. Daha detayına gireceğim. :) Merak ederseniz takip etmeyi unutmayın.) 




4)Fondöten: Sıra fondöteni uygulamaya geldi, bunun için size fondöten önermeyeceğim, istediğiniz fondöteni kullanırken, önemli olan nemli bir süngerle bunu yüzünüze yaymak olacaktır. Nemli sünger yüzünüze daha homojen ve oturtarak yaydığı için fondöten bazla bütünleşiyor. Sünger önerim ise H&M süngeri, ama ben onu bir seyahatimde kaybettim ve şuan aynısından hiçbir yerde bulamıyorum. :( Şuan elimde olan sünger Eklips'in süngeri. Beauty Blender hiç almadım, almak istiyorum ama içimden o parayı bir süngere vermek hiç gelmiyor. Hayırlısı bakalım. :D




5)Pudra: Fondöteni uyguladıktan sonra klasik bir işlem olan pudrayla sabitlemeye geçelim, ben bu işlem için kalın kapatıcı pudralar kullanmayı önermiyorum. Çünkü yüzümüze, zaten likit, kalın ve kapatıcı bir ürün uyguladık, üstüne toz, kalın ve kapatıcı bir ürün geldiğinde "Cookie face" denilen bir hal alıyor. Yüzünüz makyajlı ve katman katman duracaktır bu da insanların size "güzel olmuş" değil de "çok makyaj yapmış" demesine neden olacaktır. Bu yüzden ben Press pudralar yerine toz ve transparan pudralar kullanmayı seviyorum. Ve benim bir favorim var ki... Efsane ötesi bir pudra! Bayılarak kullanıyorum, NYX'in Loose Powder serisinden 01 Lavander isimli pudrası. Bu pudranın da detaylı yazısını yazacağım. Ben T Bölgeme ve göz altlarıma uygulayıp fırçada kalanla yanaklarımdan geçiyorum. Çünkü yanaklarım zaten kuruyor daha da kurutmak istemiyorum. 





6)Sabitleyici Sprey: Aslında bu adımı sabitlemekten çok cildimdeki gerginliği almak amaçlı uyguluyorum. Bunun için herhangi bir sabitleme spreyini kullanabilirsiniz ama hepsi aynı hissi bırakmıyor, bazıları yüzünüzü daha da gerginleştirirken bazıları yapış yapış yapıyor ama MAC'in Fix+ hiç öyle bir şey yapmadı bende ben çok memnunum. Yanımda taşımak, gün içinde yüzümde kuruma olduğunu hissettiğimde uygulamak için 30 ML olanını kullanıyorum ben. Size de öneririm. 





Evet baya uzun bir yazı oldu ama belki faydalanabilirsiniz, bunlar benim kendi uygulamalarım ve naçizane fikirlerim, umarım faydalı olmuştur. Sorularınız önerileriniz olursa yorum yazmayı unutmayın, bir sonraki yazıda görüşürüz, kendinize iyi bakın! :)- Gökçe D.

Fotoğraflarda bulunan ürünlere bakmak isterseniz;
Benefit ürünlerini Sephora'lardan alabilirsiniz. :)
NYX bu ürünü kaldırdı mı bilmiyorum hiçbir yerde bulamadım. :(
Eklips süngere Gratisten ulaşabilirsiniz. 

-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder